wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

3°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Drogowcy trenują przed Akcją Zima

Choć w tym roku zima jest łaskawa, to drogowcy są już w pełnej gotowości od 1 listopada. Długoterminowe prognozy nie zapowiadają, by w najbliższych dniach czekały nas intensywne opady śniegu, ale w w nocy ze środy na czwartek firma Sita Zachód przetestowała nowy sposób odśnieżania rodem z niemieckich autostrad.

Reklama

Pomysł jest bardzo prosty. Zazwyczaj w Polsce drogi kilkupasmowe odśnieża się w taki sposób, że jedna pługo-syparka odśnieża najpierw jeden pas, zatacza koło, a następnie odsnieża kolejny. – My zadecydowaliśmy, że na najważniejsze ciągi komunikacyjne w naszym rejonie wyjadą po trzy wozy – mówi Andrzej Filipowicz dyrektor działu handlowego Sita Zachód sp z.o.o, która odpowiada za utrzymanie zimowe dzielnicy Fabryczna.

 

Więcej o odśnieżaniu we Wrocławiu przeczytasz: Akcja Zima Wrocław 2014: Służby gotowe [FILM, MAPA]   - Odśnieżać będą tak, jak na niemieckich autostradach. Zewnętrznym pasem pojedzie jedna maszyna, kilka metrów za nią, środkowym kolejna, a znów parę metrów dalej zewnętrznym pasem pojedzie ostatnia maszyna - dodaje dyrektor Filipowicz. W przypadku ogłoszenia akcji />>Zima<

 

Nocny przejazd takiej ilości sprzętu wywoływał spore zdziwienie wśród kierowców i pieszych. Na kanale 19 w CB radiu zaraz zrobiło się o nim głośno. Kierowcy zastanawiali się, po co pługi wyjechały na ulice, skoro nie ma śniegu. Pracownicy Sity się tym jednak nie przejmują.

 

Kluczem do sukcesu w akcji odśnieżania jest sprawny sprzęt i kierowca, który potrafi go obsłużyć. Musi też dobrze znać swoją trasę. Dzięki takiemu sprawdzianowi wiemy, że jesteśmy gotowi – zapewnia dyrektor działy handlowego.

 

Jak przekonują pracownicy Sity ich rejon jest dość trudny, bo znajduje się tu sporo wiaduktów, estakad i mostów. – Dobrym przykładem jest most Milenijny. W całym Wrocławiu może być dodatnia temperatura, tu wystarczy, że przejdzie mgła, nawierzchnia znacznie się oziębi, robi się ślisko i musimy wkroczyć do akcji – wyjaśnia Filipowicz.

 

W ich pracy nieocenione są stacje meteo znajdujące się przy drogach (na moście Milenijnym, czy Gądowiance). Dzięki nim bez problemu można ustalić, czy drogowcy muszą już interweniować czy nie. W tym roku na razie musieli interweniować tylko raz – 28 listopada.

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl