Droga ekspresowa S5 gotowa w 70 procentach [ZDJĘCIA Z DRONA]

Prace na dolnośląskim odcinku drogi ekspresowej S5 idą cały czas zgodnie z planem. GDDKiA ocenia, że roboty ogólne są zakończone w 70 procentach. Widać już też prawie cały 750-metrowy most nad Widawą i ogromny węzeł, łączący AOW z nową ekspresówką. 

  • Węzeł Widawa (Wrocław Północ)fot. GDDKiA

  • fot. GDDKiA

  • fot. GDDKiA

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. GDDKiA

  • fot. GDDKiA

  • fot. GDDKiA

  • fot. Astaldi


Firma Astaldi buduje 19-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko–Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny, ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Nowa droga wpłynie również na ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. 

Prace, jak zapewnia wykonawca, idą zgodnie z harmonogramem i są już mocno zaawansowane. – W związku z ostatnimi intensywnymi opadami deszczu wykonawca tego odcinka ograniczył nieco prace drogowe, ale intensywnie prowadzone są roboty przy obiektach inżynieryjnych, czyli wiaduktach i mostach – mówi Izabela Strączek z firmy PR Time obsługującej inwestora.

Jak wygląda postęp prac?

Wielkimi krokami zbliża się zakończenie budowy pokaźnego mostu o długości 750 metrów nad rzeką Widawą. Nasuwane są ostatnie segmenty i w połowie listopada gotowe będą już obie części. Równocześnie od strony obu przyczółków wznoszone są nasypy pod jezdnię. W momencie zakończenia budowy mostu nad Widawą sprzęt, służący do nasuwania betonowych segmentów, zostanie przewieziony pod Wisznię Małą, gdzie rozpocznie się nasuwanie mostu nad rzeką Ławą (obiekt o długości ok. 250 metrów). Obecnie na terenie budowy drugiego z mostów trwają roboty związane z realizacją wytwórni oraz stanowiska do nasuwania.

– W przypadku pozostałych obiektów prowadzone są różne prace, m.in. budowane są ściany oporowe oraz bloki odciążające z gruntu zbrojonego (dotyczy to np. wiaduktów w okolicy Trzebnicy, Machnic czy Kryniczna), trwa też montaż krawężników, desek gzymsowych i  zbrojenie kap chodnikowych – wylicza Izabela Strączek.  
 

Zaawansowanie robót przy kolejnym wiadukcie, oznaczanym przez drogowców jako WS-39, jest już tak duże, że został zlikwidowany objazd obiektu drogą tymczasową i kierowcy mogą ponownie korzystać z całego odcinka powiatowej drogi pomiędzy miejscowościami Kryniczno i Malin.
Na węźle Widawa (Wrocław Północ) przygotowywane są nasypy, a także wykopy i trwa profilowanie skarp. Drogowcy gromadzą również grysy i bazalt do produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej pod budowę miejsc obsługi pasażerów (MOP-y Wisznia Mała Wschodnia i Zachodnia). Wykonawca jednocześnie przygotowuje plac budowy do sezonu zimowego. Trwa zabezpieczanie wykonanych robót oraz prace przy odwodnieniu: oczyszczanie i udrażnianie rowów i wykańczanie zbiorników retencyjnych.

Dolnośląski odcinek drogi ma być gotowy pod koniec 2017 roku. 

Zgłoś uwagę