Czego nie wolno pracownikowi na Facebooku?

czyli Social Media Policy

Czy to się firmom podoba, czy nie - ich pracownicy będą o niej mówić w mediach społecznościowych. Pojawia się zatem potrzeba określenia, co i w jaki sposób może być komunikowane. Niezbędne jest dzisiaj stworzenie zbioru wytycznych - najczęściej w formie social media policy (SMP).

Social media są dla wszystkich w firmie - nie tylko dla działu marketingu. Jeżeli SMP ma być efektywna musi być stworzona z myślą o wszystkich pracownikach. Dlatego też powinna być dostępna w przejrzystej formie oraz zrozumiała. Należy pamiętać przy tym, że nie jesteś w stanie kontrolować zachowania swoich pracowników przez cały czas pracy. Wcześniej czy później, ktoś zrobi coś głupiego - i co gorsza - wrzuci to w media społecznościowe. Jednym z przykładów jest Pizza Dominos w Ameryce, gdzie dwóch pracowników wrzuciło filmik jak zabawiają się z jedzeniem przed podaniem klientom. A co na to prawo? Jak bardzo użytkownicy muszą uważać na publikowane informacje? Czytaj więcej...

Zgłoś uwagę