Na wiosnę prace na budowie S5 przyspieszają [ZDJĘCIA]

Prace na budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5 na wiosnę nabierają przyspieszenia. Wykonawca m.in. nasuwa już most nad rzeką Widawą. 

  • fot. materiały inwestora

  • fot. materiały inwestora

  • fot. materiały inwestora

  • fot. materiały inwestora


Przez cały okres zimowy wykonawca trzeciego odcinka drogi ekspresowej S5 od Marcinowa do węzła Wrocław Północ wykonywał prace na obiektach inżynieryjnych. Teraz gdy przyszła wiosna firma Astaldi może wznowić roboty ziemne.  Rozpoczęła się także rozbiórka obiektów na terenie dawnych ogródków działkowych, gdzie powstaną wjazdy i zjazdy z nowej drogi S5, trwają też prace przy budowie kanalizacji deszczowej.

Obecnie prace wykonywane na 17 spośród 18 zaprojektowanych mostów i wiaduktów. Na kilku obiektach (w okolicach Trzebnicy, Będkowa i Ligoty Pięknej) robotnicy zakończyli już betonowanie konstrukcji wiaduktów, na której położona zostanie nitka przyszłej jezdni S5.  W rejonie Wiszni Małej, gdzie powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych, prowadzona jest przebudowa sieci wodociągowej i roboty przy kanalizacji sanitarnej. 

Trwa również proces nasuwania mostu nad rzeką Widawą. - Obecnie nasuniętych jest po siedem segmentów mostu na każdej z dwóch nitek jezdni od strony Wrocławia - mówi Iza Strączek, menedżer ds. public relations. Gdy zakończy się nasuwanie segmentów od strony Wrocławia, co powinno potrwać jeszcze niecałe dwa miesiące, prace zostaną przeniesione na drugą stronę rzeki Widawy. Drogowcy rozpoczęli prace na moście nad rzeką Ławą.  
 

Duże zmiany widać w okolicach ronda Obrońców Grodna we Wrocławiu. Wykonawca przejął również od GDDKiA teren dawnych ogródków działkowych przy rondzie i przeprowadził inwentaryzację zieleni oraz istniejących obiektów, która wykazała większą (niż zaznaczona na planach) liczbę altanek i budynków przeznaczonych do rozbiórki. Obecnie trwa więc przygotowywanie tego terenu pod plac budowy, w najbliższym czasie zostaną zakończone prace przy budowie kanalizacji deszczowej. Zlikwidowano również kolizję teletechniczną kanalizacji kablowej w ramach rozbudowywanego węzła Wrocław Północ. 

Astaldi wybuduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

Zgłoś uwagę