Biznes pod skrzydłami polskiego Czempiona

"Wreszcie ktoś wyciągnął do nas pomocną dłoń" - mówią przedstawiciele firm, które wzięły udział w projekcie.


W realizowanym przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW) programie Polski Czempion, wzięło udział dziesięć wrocławskich przedsiębiorstw. Program będzie miał kolejną edycję zaplanowaną na 3 lata.

Program powstał z inicjatywy władz Wrocławia dla wspierania lokalnego biznesu. "Od listopada 2011 do czerwca 2013 roku wspieraliśmy wrocławskie firmy w ich globalnych aspiracjach i pomagaliśmy w umacnianiu ich pozycji na rynkach zagranicznych" – powiedziała Ewa Kaucz, wiceprezes ARAW.

Program jest pionierską inicjatywą Wrocławia, w której wzięło udział dziesięć lokalnych przedsiębiorstw: AB (import i dystrybucja sprzętu elektronicznego), Clarena (producent kosmetyków do profesjonalnego użytku), Hasco-Lek (producent leków), IMPEL (usługi dla biznesu w Polsce, GK IMPEL to ponad 40 spółek na całym świecie), Koelner (producent elementów do zamocowań), KRUK (obrót wierzytelnościami), REC Global (dostawca rozwiązań teleinformatycznych), Selena (branża chemii budowlanej), TelForceOne (producent, importer i dystrybutor urządzeń telekomunikacyjnych i elektroniki) oraz TOYA (branży narzędziowej).

"Zakres wsparcia jaki otrzymały firmy obejmuje cztery główne obszary: internacjonalizację, rozwój, HR i PR, a w każdym obszarze podejmowane są konkretne działania, bezpośrednio lub pośrednio wspierające rozwój przedsiębiorstw za granicą" – wylicza E. Kaucz.

Polski Czempion uzyskał patronat Ministerstwa Gospodarki, a partnerami strategicznymi została między innymi Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), firma PwC (PriceWaterhouseCoopers), czy Zachodnia Izba Gospodarcza. Dzięki dużemu zainteresowaniu programem wśród innych polskich miast, PAIiIZ wraz z PwC opracował ogólnopolską edycję Polskiego Czempiona, która realizowana będzie na wzór oryginału z Wrocławia.

"Oby Polski Czempion był kamyczkiem, który ruszy lawinę podobnych w całej Polsce" – powiedział Andrzej Lipowicz, dyrektor biura zarządu Selena. "Polskim firmom czasem było przykro, że władza dbała o zachodnie firmy a o polskich zapominała – Wrocław jako pierwszy zauważył taką potrzebę i za to należy podziękować" – dodał Stanisław Han – prezes Hasco-Lek.

Kolejna, tym razem trzecia edycja Polskiego Czempiona, ruszy jesienią.

Zgłoś uwagę