Amazon w Polsce

Zobacz jak zmieni branżę e-commerce


Wczoraj polski internet obiegła informacja, że Amazon w końcu będzie działał w naszym kraju. W okolicach Poznania i Wrocławia mają zostać otwarte trzy ogromne centra logistyczne firmy Jeffa Bezosa (na zdjęciu). Amazon chce bowiem przenieść do nas dystrybucję swoich towarów z Niemiec i zatrudnić około 6 tysięcy osób. Całość ruszy już w przyszłym roku.

To jednak nie była informacja na którą czekała branża e-commerce. Amazon nie potwierdził, że będzie w naszym kraju podbijać rynek sprzedaży. Chce jedynie zaoszczędzić na kosztach związanych z funkcjonowaniem centrów w Niemczech, zatrudniając na korzystniejszych warunkach pracowników w Polsce i na polskim terenie. Jednak jak wskazują eksperci, to dopiero początek do większej ekspansji, bowiem centra logistyczne dadzą podstawę do budowania zaplecza sprzedażowego.

- Spotkałem się z opiniami, że w momencie gdy analizy pokażą opłacalność sprzedaży w Polsce, Amazon się na nią zdecyduje. Jestem przekonany, że nawet jeśli pierwszą rolą tych magazynów ma być rzeczywiście cięcie kosztów i przeniesienie logistyki z Niemiec to koszt dodatkowy, jakim będzie uruchomienie polskiej wersji serwisu, będzie już na tyle mały, że rodzima wersja sklepu Bezosa zadebiutuje naprawdę szybko - zwiastuje Mateusz Gordon international e-commerce segment manager w Gemiusie.

Wejście Amazona do Polski to legenda o strasznym smoku, która od lat krąży w opowieściach właścicieli i managerów największych polskich detalistów internetowych. - Właśnie staje się ona rzeczywistością. Już w czerwcu można było usłyszeć, że gigant z USA zarejestrował u nas spółkę-córkę. Mając więc duże zaplecze logistyczne i polską załogę na pokładzie, uruchomienie polskiej wersji sklepu nie będzie ani trudne ani drogie - zauważa Radosław Tadajewski, prezes Grupy Trinity i zarazem specjalista, który zajmuje się analizą transakcji na rynku nowych technologii. Czytaj więcej...

Zgłoś uwagę