Otwarta przyszłość dla Alei Wielkiej Wyspy

Systematycznie oprotestowywana decyzja środowiskowa dla budowy mostu na Wielką Wyspę obroniła się przed najwyższą w Polsce instancją prawną. Naczelny Sąd Administracyjny odrzucił wniosek o kasację. Drogowcy czekali na to od września 2014 roku, kiedy to przedsięwzięcie zyskało prawomocną decyzję środowiskową. 

  • Wizualizacja. Most nad Odrą widok od zachodu

  • Wizualizacja. Most drogowy nad Odrą


Most ma powstać w ciągu połączenia drogowego, zwanego Aleją Wielkiej Wyspy. To około 4-kilometrowy odcinek, który ma połączyć ulicę Mickiewicza i Krakowską. Planowany jest jako pojedyncza jezdnia, z mostem przez Odrę i drugim przez Oławę. Dla takiego rozwiązania od lat istnieje gotowy, wolny od zabudowy, korytarz na osiedlach Dąbie i Sępolno.

(Wizualizacja. Skrzyżowanie z ul. Olszewskiego)

Do rozpoczęcia inwestycji praktycznie nie są konieczne już żadne większe wyburzenia i wywłaszczenia. Planowana Aleja Wielkiej Wyspy to jedyna realna alternatywa przejazdu, umożliwiająca ominięcie zabytkowego mostu Zwierzynieckiego i przebiegającej przez środek parku Szczytnickiego ulicy Mickiewicza. Dodatkowe połączenie Wielkiej Wyspy z resztą miasta niezbędne jest także w związku z rozbudową Hali Stulecia i budową Afrykarium we wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym, ponieważ spowodowały one duży wzrost ruchu.

Czy to koniec sporów o tę inwestycję? Niekoniecznie, jednak decyzja środowiskowa umożliwia rozpoczęcie projektowania. Szacowany koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.
ram

Zgłoś uwagę