Aktorski kameleon – plakat 37. Przeglądu Piosenki Aktorskiej

W tym roku Przegląd Piosenki Aktorskie, zamiast tradycyjnie w marcu, odbędzie się w maju. Plakat dla 37. PPA zaprojektował Ryszard Kaja, wybitny grafik, malarz i scenograf.


Zmiana terminu ma związek z obchodami Europejskiej Stolicy Kultury, dzięki niej wiele koncertów odbędzie się w plenerze. 37. PPA zaplanowano w dniach 13-22 maja. Ta edycja będzie poświęcona artystom europejskim, odbędą się też trzy gale piosenki, związane z historią Wrocławia: polska, niemiecka i lwowska. Program zostanie ogłoszony 1 marca, a sprzedaż biletów na koncerty ruszy 5 marca w kasie Teatru Muzycznego Capitol i online na stronie Przeglądu.

Na tegoroczny Przegląd zaprasza kameleon – w kilkunastu pozach, które oglądać będzie można w kolejnych odsłonach na stronie internetowej i innych materiałach promocyjnych festiwalu. Ryszard Kaja z PPA współpracuje po raz drugi - jego zeszłoroczny indyko-dudek w trampkach na obcasie towarzyszył festiwalowym wydarzeniom.

Ryszard Kaja mieszka we Wrocławiu, przez wiele lat pracował jako scenograf, dziś zajmuje się niemal wyłącznie tworzeniem plakatów, głównie teatralnych, lecz nie tylko. Jest autorem słynnej serii plakatowej POLSKA.

Jeszcze do 29 lutego można wysyłać zgłoszenia na Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki. Wstępne przesłuchania, czyli I Etap tegorocznego Konkursu, odbędą się w Warszawie (14 marca w Teatrze ROMA) i we Wrocławiu (20 i 21 marca w Capitolu).

To właśnie konkurs, czterdzieści lat temu dał początek wrocławskiemu festiwalowi. Debiutowało w nim wiele wybitnych osobowości muzycznych, tu też miały miejsce premierowe wykonania utworów, które później stały się klasyką gatunku. Z dbałości o poziom repertuarowy aktorskich interpretacji piosenek i szacunek dla tradycji PPA organizatorzy wprowadzili cztery lata temu tzw. Kanon Piosenki Aktorskiej. Jest to zapis w regulaminie, który stanowi, że uczestnicy konkursu co najmniej jedną z prezentowanych piosenek muszą wybrać ze spuścizny Jacques’a Brela, Bertolta Brechta, Nicka Cave’a, Jonasza Kofty, Wojciecha Młynarskiego, Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory, Toma Waitsa, Kurta Weilla, Włodzimierza Wysockiego lub z repertuaru Edith Piaf i Czesława Niemena. W Konkursie mogą brać udział wykonawcy zagraniczni – kanon jest dla nich pewną wskazówką stylistyczną i repertuarową.

Zgłoś uwagę