Tematyką akcji jest ograniczanie ilości odpadów opakowaniowych i ekokonsumpcja. - Świadomość Polaków w tym wzgledzie jest niska, w Polsce na wysypiska wciąż trafia aż 70 proc. śmieci, podczas gdy w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to tylko 1 proc. By śmieci było mniej, potrzebna jest zmiana nawyków Polaków. Muszą sobie uświadomić jak bardzo szkodliwe jest składowanie odpadów. Dlatego uczyć o tym chcemy najmłodszych - mówi Wojciech Owczarz z Fundacji ekologicznej Arkla.
We Wrocławiu przedstawiciele fundacji chcą promować także akcję 365 reklamówek śmieci. Do tej pory udało się zebrać 3000 reklamówek śmieci. - Wystarczy wziąć pustą reklamówkę idąc do lasu, parku, czy na wycieczkę w plener i zebrać porzucone butelki i opakowania, a potem pochwalić się tym na naszej stronie - opowiada Wojciech Owczarz.
Przedstawiciele fundacji odwiedzili już z akcją kilkanaście miast w Polsce. Teraz przyszedł czas na Wrocław.
Cała trasa jest organizowana w ramach ogólnopolskiej kampanii „Nie bądź jednorazowy”, w której w ciągu całego roku organizowane są happeningi, wystawy i warsztaty w największych miastach w Polsce. Szczegóły.