AB kupuje dystrybutora zabawek

Wrocławska spółka z branży IT zajmie się sprzedażą zabawek


Wrocławska grupa kapitałowa AB – największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej – rozszerza działalność o segment dystrybucji zabawek. Ta giełdowa spółka kupiła właśnie 100 proc. udziałów jednej z największych firm działających w tym sektorze – Rekman sp. z o. o. Jest to element długofalowej strategii dywersyfikacji działalności wrocławskiej grupy.

– Przez dłuższy czas analizowaliśmy różne możliwości poszerzenia naszego portfolio o nowe produkty spoza IT. Uznaliśmy, że wejście na rynek zabawek bardzo dobrze koresponduje z naszym modelem biznesowym – tłumaczy Andrzej Przybyło, prezes AB S.A.

Spółka nie podaje, za jaką kwotę zakupiła Rekmana, ale zarząd zaznacza, że inwestycja ta powinna zwrócić się maksymalnie w ciągu najbliższych 2-3 lat.

– Kupujemy know-how, sieć partnerów i doskonałe rozeznanie na rynku – mówi Andrzej Przybyło. – Jednocześnie wprowadzamy Rekmana w naszą sprawnie działającą maszynę logistyczno-finansową. Z pewnością wpłynie to na poprawę efektywności jego działania. Zamierzamy także wesprzeć go w zakresie rozwoju oferty i nowych kanałów sprzedaży. Wszystko to powinno dać Rekmanowi dużą przewagę nad konkurencją.

Zarząd AB SA liczy, że w ciągu najbliższych trzech lat Rekman stanie się spółką generującą co najmniej 2,5-krotnie wyższe przychody niż obecnie.

Według szacunków ekspertów, sprzedaż zabawek w Polsce to biznes wart około 2,5 mld zł rocznie. Obecnie jest on podzielony pomiędzy producentów i znaczną liczbę dystrybutorów.

Rekman działa w branży od ponad 20 lat. Współpracuje z grupą kilkuset partnerów handlowych, a w swojej ofercie ma produkty większości liczących się światowych i polskich producentów.

W 2012 r. przejęta spółka wypracowała niemal 30 mln zł przychodów, w tym roku planowane jest utrzymanie dynamicznego tempa wzrostu.

Katarzyna Kunka

Zgłoś uwagę